tirsdag 4. juni 2013

Gulrot og potetsuppe med karri

Etter en travel helg er det supert med en enkel middag. En kjøttfri dag er heller ikke en dum idè innimellom så her kommer vår: 

Mandagssuppe med gulrot, karri og potet:

1 løk
1 fedd hvitløk
5 gulrøtter
5 poteter
8 dl vann
1 ts karri + litt pepper. Dette krydrer jeg med til alle, så tar vi heller litt ekstra krydder på etterpå slik at den ikke blir for sterk for de minste.

Stek løk og hvitløk lett gyllen. Tilsett vann, poteter og gulrøtter. om du deler opp poteter og gulrøtter i biter så går det fortere. Kok til gulrøttene/ potetene er myke, kjør det med stavmikser og server med rømme, gressløk og godt brød - og kanskje kaldhevet Foccacia

Hvordan spiser de små suppe?
For de minste kan du servere det passe avkjølt i en kopp slik at de kan drikke det selv, det var populært her sist vi hadde det. Om de ikke har dreisen på det ennå så kan du ta ut noen biter kokt potet og gulrot før du moser og la dem spise disse selv :) Å bruke brød som skje er også en fin måte for de små.

3 kommentarer:

  1. Hei Silje og takk for koselig kommentar på bloggen min! Jeg kan nesten ikke vente med å bli mamma, og tror deg på at det er det beste du har opplevd :) Veldig interessant blogg du har her, jeg tenker masse på dette med mat til veslejenta, og her merker jeg at mine tanker rundt det passet godt inn. Skal følge deg videre!! Klem fra Madeleine

    SvarSlett
  2. Nydelig navn dere har gitt jenta deres, forresten :)

    SvarSlett
  3. Takk selv for kjempe fin hilsen og skryt for navnevalg - Vi er så fornøyd selv og Lerke kler navnet sitt utrolig godt :) Så gøy at du deler noen av de samme tankene rundt mat! Ønsker deg masse lykke til med det siste del av svangerskapet, og ser frem til å høre fra deg igjen når vesla er klar for fast føde ;)

    Silje

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...