mandag 8. september 2014

Hjemmelagde knekkebrød


Høsten er her, og etter en så flott sommer så gleder vi oss til sterke høstfarger, klar høstluft, mørkere kvelder, fyr i ovnen og alt det andre koselige høsten kommer med. Vi elsker årstider!! Her er en god oppskrift på knekkebrød med masse gode frø som er proppfulle av gode saker! Disse er sprø og passer nok best for de som har tenner :)

Knekkebrød:
1.5 dl Havregryn
1,5 dl siktet rugmel
0.5 dl kruskakli
0,5 dl sesamfrø

1 dl solsikkefrø
0,5 dl gresskarkjerner 
3,5 dl vann
litt salt om man ønsker 
Doble gjerne oppskriften om du har nok ingridienser :)

La hele "røra" stå ca 30 min, bre den utover bakepapir- gjerne smurt med litt olje- stek så i ca 10 min på 180 grader varmluft (forvarmet ovn), del opp i ruter med pizzahjul, og stek videre ca 15 min, ta av bakepapiret, og la dem ligge i ovnen til "tørk" i ca 10 min (fortsatt varme på).


Jeg lager dem veldig tynne, så dersom man lager dem tykkere så trengs det lengre steketid- da kan det være lurt å sette ned temperaturen etter at man har tatt ut bakepapiret.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...